juffrouwfemke.reismee.nl

Basisscholen 1 en 2

Hallo allemaal,

Door het slechte internet heb ik helaas de afgelopen twee dagen niks kunnen posten. Maar ik heb wel twee basisscholen bezocht waardoor ik antwoord heb kunnen geven op jullie vragen. Zo vroegen jullie je namelijk af of ze in Engeland ook boeken hadden. Het antwoord is: DIE HEBBEN ZE NIET! Leerkrachten maken de lessen voor de studenten zelf en er wordt heel veel gewerkt met projecten. Zo was er in een klas een project over de ruimte. Tijdens dit projecten pasten ze rekenen, Engels en natuurkunde toe en krijgen ze zelfs de mogelijk om te werken met Virtual reality brillen!

Verder zijn er ook heel veel manieren waarop de kinderen naar school toe komen. Zo kwam ik een aantal kinderen tegen in de bus en de metro, maar stonden er in de fietsenstalling ook veel fietsen en zelf steps die de kinderen gebruikte.

Op de eerste school waar ik ben geweest werkte ze veel met Ipads, laptops en het digibord. Deze werden in de les gebruikt om dingen op te zoeken voor het project en voor spelletjes te spelen op een internetsite (deze lijkt een beetje op de Engelse versie van Squla).

De tweede school die we bezocht hebben werkte niet veel met de Ipad maar werkte heel veel buiten in de natuur. Ze hadden een eigen moestuin, een eigen bos en zelf plekken waar bijenkorven stonden waar ze honing uithaalde.

Ik heb ook uitgevonden dat het favoriete spel van de kinderen hier niet FORTNITE is (ze spelen het wel) maar….. Pokemon GO!

Helaas lukt het mij, door het slechte internet, niet om een video te plaatsen, maar ik zal er wel voor zorgen dat ik een video van Londen maak. Deze kan ik jullie volgende week donderdag, als ik er weer ben, laten zien.

Dankjewel voor het lezen van mijn blogs!

Groetjes,

Femke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!